Čtvrtek 20. ledna 2022, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 20. ledna 2022 Ilona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aadler

Dobry clanek, karma,

ale nasadil jste mi brouka do hlavy. Jaky je rozdil mezi Nelsonem Mandelou a jeho kvotou pro zamestnavani cernochu, a tendencemi nekterych populistu, prosazujicich povinne procento zen v parlamentu apod. Ponekud me to irrituje, protoze jinak mohou za chvili agresivni psychopati narokovat procentualni zastoupeni na ministerstvu obrany, imbecilove v profesorskem sboru university a pedofilove ve skautingu... nejak se mi zda, ze tohle nebude ta prava cesta k rovnopravnosti.

0/0
29.4.2009 22:17

Qeebee

Jeden omyl

Netroufám si posuzovat vše ve Vašem příspěvku, ale v jednom jste vedle. Subjekty typu Dělnické strany a různé nazi bojůvky budou vždy.Jde o skupinu frustrovaných lidí  svojí vlastní existencí, s kterou nejsou schopni nic dělat. Nezpochybňuji fakt, že méně přizpůsobiví jsou voda na jejich mlýn, ale kdyby neexistovali céčka, najdou si jiný cíl. Již dávno jsem dospěl k názoru, že kdyby nazi boys neměli céčka, pustí se do těch co nosí dlouhé vlasy, pak do abstinentů, potom do lidí s VŠ vzděláním, potom do lidí se středním vzděláním, pak do vyučených ...

0/0
29.4.2009 19:20

agent

Vážený pane Olšere,

hluboce smekám.

0/0
29.4.2009 16:35

Novakbob111

a pozdravuj pani Bobosikovou

mozna vy utlocitni cechoslovani se lepe citite mezi rusaky nez mezi civilizaci v EU

0/0
29.4.2009 15:44

Novakbob111

cesi jsou velice mentalitou podobni romum

neporadek, vozit odpad od lesa.agresivita, kriminalita... Jedna z mala osvedcenych pravd je ta, ze nemam rad na druhych co sam delam. Diferenci vidim v barve a v tom, ze narozdil od cechu  jsou cikani vice tolerantni. Cesi jsou proste takovi holoubci na strese, ale strili po kazdem kdo se jim nelibi.

0/0
29.4.2009 15:43

slon75

Re: cesi jsou velice mentalitou podobni romum

Češi mají k ideálu hodně daleko, ale podívejte se, jak vypadá čtvrť, kde žijí Češi a čtvrť, kde žijí Romové. Více netřeba dodávat.

0/0
29.4.2009 16:14

matysek-k

Re: cesi jsou velice mentalitou podobni romum

mluv za sebe

0/0
29.4.2009 17:57

cara al sol

Re: cesi jsou velice mentalitou podobni romum

Pěkná sebekritika. Naštěstí ale všichni Češi nejsou jako Ty. :-P

0/0
29.4.2009 22:40

villebraquin

"Sám svobody kdo hoden...

...svobodu zná vážiti každou Ten kdo do pout jímá otroky sám je otrok"... Přečtěte si to, pane Olšere po sobě, zkuste zaměnit Romy za Židy a máte článek jak vystřižený  od Pepíčka Goebbelse. Dokud na světě budou rasisti a hlupáci, budou na světě i antisemiti. K vašemu článku se dá říct jediné - nebich.

Rv

0/0
29.4.2009 15:27

slon75

Re: "Sám svobody kdo hoden...

Milý krasomluve, zkuste pár let bydlet v nějaké "sociálně slabé" čtvrti a pak nám teprv kázejte o rasismu.

0/0
29.4.2009 16:12

villebraquin

Re: "Sám svobody kdo hoden...

milý slone, znáte nějakého Roma osobně? Vsadím se, že ne. Pak mluvte.

0/0
1.5.2009 23:36

Vrah

Re: "Sám svobody kdo hoden...

Když zaměníte Romy za Židy, tak jste mimo – chovali se někdy Židi tak, jako naši snědí spoluobčané? Porovnejte obě národnosti – například kolik mají Cikáni držitelů Nobelovy ceny? A naopak – kolik procent Židů vybydluje domy, okrádá a napadá většinové obyvatelstvo…

0/0
30.4.2009 0:20

svazak1

...

Olšer na hrad a teletubbies ke zdi !!! R^R^V[>-]V[>-]VR^

0/0
29.4.2009 14:24

luki

Škoda

Vaše články se mi líbí, ale tohle je prostě a jednoduše nefér zúžený pohled. Také si nemyslím, že jsou Češi rasisté, ale proč si otevřeně neřeneme, že jsme si to zavinili sami?

0/0
29.4.2009 14:01

Tangua

Re: Škoda

A máte nějaký konstruktivní návrh řešení tohoto problému - abychom tedy svou vinu odčinili?

Řešení: "všem měřit stejným metrem" je přece rasistické.

0/0
29.4.2009 15:18

slon75

Indové

Se zněním článku samozřejmě souhlasím, jen mám výhradu ke komentáři u fotografie. Na ní jsou zachyceni Sikhové, kteří žijí převážně v Pandžábu na SZ Indie, jsou vemi hredí a neradi by byli označováni za předchůdce Cikánů. Předchůdci Cikánů pocházejí z Radžastánu na Z Indie, dodnes tam žijí a je zajímavé, že i samotní Radžastánci jim říkají "gypsies". Prostě i pro chudého obyvatele Radžastánu jsou "gypsies" Cikáni a ani oni s nimi nemají nejlepší zkušenosti.

Jsou Radžastánci také rasisti?

0/0
29.4.2009 13:57

INDNIK

Jste dospělí?

Pane Olšer děti vyrostou v rodině a Vy hodnotíte dospělé Romy či děti?Jste dost chytrý !Copak ani Vám, při našem hodnocení, nedojde v čem je skutečně problém.Přečtěte si můj blog,prosím!ani třicet pokusů a dalších mi :-)neumožní pracovat.Je to skutečně tím jak vypadám v 60-TI?Nebo věk?Určitě nejste komouš,ale zkuste proniknout do našeho problému a zjistíte kolik je přiživovatelů na naší komunitě.Přeji hezký den NIK[>-]EU

0/0
29.4.2009 10:24

cara al sol

Re: Jste dospělí?

Já bych Vás taky nezaměstnal, protože máte zásadní problémy s českou gramatikou. O jaké místo jste se ucházel, člověče?

0/0
29.4.2009 14:18

Tangua

Re: Jste dospělí?

Vidíte - přitom náš "autor", ač má s gramatikou (možná i s jinými věcmi) problémy, má počítač i připojení k internetu.

0/0
29.4.2009 15:22

slon75

Re: Jste dospělí?

A můj soused, ač řídí jak prase, má Porsche...

0/0
29.4.2009 16:16

Pakuin

Přídavky a tak.

Také souhlasím až na ty miliony na podporu. To jsou bohužel miliardy nikoli miliony. :-/

0/0
29.4.2009 8:15

jordana

pane Olšer,

s Vaším článkem souhlasím,až tedy na jednu vyjímku.Ti slušní,neemigrují,nemají důvod.Majorita je přijala a bezproblémově si žijí,jen trpí za ty neslušní a proč?Inu to víme,ale jak vy tedy poznáte že jsem lepší či špatná.Nijak a víte proč?Protože je někdo tmavý,hned se poukáže on je ten nepřispůsobivej špatný.Mě by ale zajímalo,kdo vše z toho těží,vláda,DS,romové samotní?.Je čas aby ,se zde něco začlo dít,jinak to nevidím dobře.Budou se tvořit gettha,zvaný Bronx,už jich pár je,máme to všichni zapotřebí,obávat se o svůj život?Ne,proto si svojí zem nerozvíjíme nebo snad ano.R^EU

0/0
28.4.2009 13:43

xs123

pomoc - školy pro děti, pro rodiče nic

Dětem nepřizpůsobivých cikánů by měl stát poskytnout šanci: ráno do školy, dostat snídani, potom se učit, oběd, odpoledne doučování, hygiena, kroužky. Domů ke svým rádobyrodičům by se dostali tak v šest večer,nebo později, jako mnoho dětí od bílých.Dospělým cikánům poskytnout maximálně nejnutnější jídlo v naturáliích-uvařit polívku nebo tak. Peníze nula.

0/0
28.4.2009 13:17

osvetitel

Re: pomoc - školy pro děti, pro rodiče nic

To by stat mozna prislo jeste draz nezli nedelat nic a davat jim podpory!:-))Ty deti neprizpusobivych rodicu, budou nejspis podobne neprizpusobive jako jejich rodice!! Jak psal ten "Majakovskej" "Bude Svine ze Syna,jeli Otec Svinka!!!"

0/0
28.4.2009 13:23

Tom Hagen

Exactly

Tak za tohle je karma samozřejmostí  R^R^R^

0/0
28.4.2009 12:36

randomofamber

je mi smutno

Je mi smutno z toho, že musím s autorem souhlasit. Ne všichni Cikáni (ČR je to převážně větev Romů) jsou tací jak pan autor popisuje, ale je jich strašně málo. Jen možná pozapomněl uvést, že i v jiných státech jsou Cikáni povetšinou na okraji společnosti. Je zvláštní, že se mluví o tom, jak Češi utiskují Romy, ale proč se nebráníme a nepoukážeme, že by si ostatní národy/státy měli nejprve zamést před vlastním prahem, než začnou kritizovat. V jiných státech je to vyřešeno jednoduše.

0/0
28.4.2009 10:42

randomofamber

Re: je mi smutno

V jiných státech to řeší jednoduše. Nemáš na nájem? Nebydlíš. Nemáš kde bydlet? Ale to nás nezajímá, to je tvůj problém... dobře pracuj a budeš se mít dobře... A je úplně jedno jestli je to zrovna Cigán, běloch, černoch,...

0/0
28.4.2009 11:18

osvetitel

Re: je mi smutno

To je opravdu zajimave ty vase poznatky otom jak takove problemy resi jinde!! Ja mohu mluvit pouze za USA,a nic tak jednoducheho u tech mencin nevidim. Kdyz pominu to zese o bezdetne menciny jako jsou "cerni a hispanci " stat spis postara nezli o ty bezdetne bile, tak ti co si nadelaji deticky, znich mohou krasne zit az do jejich plnoletosti, i kdyz jsou tu ilegalne!! Spis to unich chodi takto. - Nemas kde bydlet a mas praci? Dostanes az do plnoletitosti deticek bydleni skoro zadara! A navic ruzne jine ulevy plus zdravotni pojisteni! A kdyz tu praci nemaji a maji deticky,tak nane berou navic podpory! A zadne radikalni skupiny se oto tady nezajimaji tak jako u vas!! Vetsinnou se tu kasle na bezdetne "belasky" ,protoze na tech "podporach" ouraduji vetsinnou cernosi nebo hispanci !!! "UZ JE TI VESELEJC po zjisteni faktu jak to chodi jinde????:-))))

0/0
28.4.2009 12:37

trinit

Re: je mi smutno

To: osvetlitel.Nemluv za USA,protoze kecas.Zjisti si vysi davek-je smesna,podpora je casove omezena.Stravil jsem tam par let,ale cikana jsem nevidel.V USA se musi makat na rozdil od CR.

0/0
29.4.2009 9:15

osvetitel

Re: je mi smutno

Jasne bambulo,ja za nas necham mluvit tebe,ktery jsi tu stravil par let! O jakych davkach to breptas? O nezamnestnanecke podpore a nebo o pridavkach na deti? S tech pridavku na deti totiz muze kazdy hlavne ti "barevni" dobre zit!! A to nepocitam to ze na kazde dite dostanou z 5 ti co pracuji na taxach slusne penize! Ano ti bezdetni makat musej,protoze nezamestnanecke podpory se davaji pouze docasne a podle toho kolik ma kdo vydelano ! A zaverem si porid lepsi \O^O/ okulare,nebo me laskave ukaz,kde pisu neco o americkych cikanech ??Sice o nich nikde nepisu ale jsou tu take ,i kdyz ne v takovem poctu jako v CR!!

0/0
29.4.2009 9:58

osvetitel

Re: je mi smutno

Ps. Jeste vsem nicku "trinit" vysvetli,kolik jsi videl "barevnejch" bezdomovcu z detmi na ulici v USA za tech par let sveho pobytu ,kdyz ja otom zese o ty s detma stat postara kecam?!! Premoudrele svejky jako jses TY,kteri nekam nakoukli a hned vsechno vedi nejlepe ,zeru !!:-)))

0/0
29.4.2009 10:06

osvetitel

Re: je mi smutno

ANO, v USA se musi makat a pokud VY davate v CR tem co makat nechteji a nezivi deti, neomezene nezamestnanecke podpory , tak jste blazni !!! Ja psal pouze otom ze i tady jsou ti "barevni" co nadelaji spoustu deti statem z vyhodnovani az do plnoletosti tech deti !

0/0
29.4.2009 10:13

ippokorny

Přijmout do zaměstnání spíše musíte..

Když máte pracovní místo, musíte to nahlásit na pracáku. A v zákoníku práce není nic o tom, že můžete odmítnout někoho poslaného z pracáku s tím, že je nepřizpůsobivý. A s barvou pleti vůbec neuspějete, i kdyby jste 10× tvrdil, že zákazníci si dotyčného nepřejí a že zkrachujete. Prostě ho pak budete mít do počtu a za stejnou mzdu, jako mají ostatní, do nějaké reorganizace, něco jako je to asi ve vámi zmiňované JAR. P.P.

0/0
28.4.2009 8:38

xs123

Re: Přijmout do zaměstnání spíše musíte..

Přesně. Problém je v tom, že cikáni během několika dnů poruší pracovní smlouvu natolik, že stejně zase vyletí z práce. Třeba týden do práce chodí,ale potom už ne. Takže jsou zase nezaměstnaní. v krajním případě pracují jenom po nezbytně nutnou dobu, aby zase dosáhli na podporu v nezaměstnanosti.

0/0
28.4.2009 12:35

ippokorny

Re: Přijmout do zaměstnání spíše musíte..

Tak to není. Když je někdo vyhozen z práce pro porušení pracovní kázně, tak nedostane podporu v nezaměstnanosti.

A víte, jak je složité někoho vyhodit? Musíte mu dát opakovaně možnost se napravit. A co když to dá vyhozený k soudu, on nic neriskuje, vy plat na několik let, pokud on vyhraje.  P.P:

0/0
28.4.2009 14:54

leather-man

Re: Přijmout do zaměstnání spíše musíte..

Není náhodou nějaká zkušební doba?!

0/0
29.4.2009 9:29

osvetitel

Na rozdil od toho Slovenskeho komentatora na

te NOVE, celkem rozumnej clanek. Bohuzel ale nedava navrh jak to v CR vyresit,pouze poukazuje nato ze ty neonacisticke skupiny bud vznikaji kvuli temto problemum a nebo ze takove radikalni skupiny nalezaji u normalnich lidi podporu,kvuli takovym problemum. Kazdopadne v "rasisticky" polarizovanem CR ,na ktere si stezuje EU,se nedaji socialni problemy resit radikalnima pro nacistama,ani nahrazovat neonacistickejma problemama! Obvzlast kdyz to u tech pro nacistu neni jejich hlavni agenda ale spis postranni! A to zese do CR slejzaji pro naciste z cele Evropy a pod nemeckou vlajkou nadavaji na USA a jine,muze byt pro Cechy problematicke v zahranici !! Na jednu stranu se zatyka US pro nacista Duke jako zasterka ze stim CR neco dela,a na druhou se nechavaji v CR "radit pro "naciste od jinud!! Ty socialni problemy s Romskejma obyvatelama v CR,zdedene po komunisticke CSSR, se>>>

0/0
28.4.2009 4:14

osvetitel

Re: Na rozdil od toho Slovenskeho komentatora na

>>>nedaji resit radikalama a nasilim ,ale musi se resit ze zhora,pokud si je nekdo schvalne s politickych ci jinych duvodu v CR nepestuje!!!

0/0
28.4.2009 4:16

osvetitel

Re: Na rozdil od toho Slovenskeho komentatora na

>>>> Pokud stim nic nebudou delat ti nahore,tak bych osobne videl reseni v necem podobnem jako vytvoril v USA "K.S" a jeho "strazni andele"!! A tez vice obcanske vsimavosti a ochoty pomoci jeden druhemu proti jinym nasilnikum,by melo zarucene v CR lepsi vysledky,nezli nevsimavost tech slusnejch lidi , co se boji "palit",a pochody neonacistu pod cizi vlajkou nebo vypalovani spicich rodin z detmi,at uz ten zbabelej cin udelal kdokoliv !!!

0/0
28.4.2009 4:26

osvetitel

Re: Na rozdil od toho Slovenskeho komentatora na

Ps. Vzdy me vytacelo jak muze treba plna tramvaj lidi prihlizet jak tri nasilnici nekoho terorizuji a nic stim neudelat!! Kdyby ti s nekalejma umyslama vedeli ze se nane vsichni ti slusni vrhnou,tak bysi davali bacha aby nikoho neobtezovali ,a nejen v tramvajich!!

0/0
28.4.2009 4:31

Greybeard++

Dost si dovolujete,dostanete ban jako já

Dobrý den, administrátor diskusí se rozhodl Vám až do 25.5.2009 19:38 zablokovat přístup do diskusí na iDNES.cz, protože Vaše příspěvky byly v rozporu s Kodexem diskutéra.

Pokud máte i po přečtení smazaných příspěvků (viz níže) a Kodexu diskutéra za to, že zablokování je nespravedlivé, napište nám e-mail na adresu diskuse@idnes.cz. Budeme se snažit Vám odpovědět.

Prosíme, přečtěte si pozorně Vaše zablokované příspěvky i Kodex diskutéra.Je nám líto, že to došlo tak daleko.Zdraví tým serveru iDNES.cz

     Samozřejmě na můj mail odpověď žádná. Následují zablokované příspěvky.

0/0
28.4.2009 4:07

Greybeard++

Re: Dost si dovolujete,dostanete ban jako já

19:25 25.4.2009

přestává být sranda. Kdysi se říkalo, že hlas lidu je hlas boží. jak se denodenně přesvědčujeme dnes už to pravda není. Naopak, hlasy které volají po občanské spravedlnosti jsou nemilosrdně umlčovány, jsme toho všichni svědky na těchto stránkách, kdy i naprosto nezávadné příspěvky jsou bezohledně smazány. Pomalu ale neúprosně se přibližuje doba, kdy obyvatelé této země převezmou řešení do vlastních rukou, kdy odmítnou živit bandu příživníků. A to je to nejhorší co může nastat. Vládní činitelé v čele s p. Kocábem by si měli uvědomit, že situace začíná být kritická.

19:35 25.4.2009

naprosto nezávadný příspěvek mi byl právě smazán. Tak takhle si tmaví spoluobčané představují společné soužití. Zavřít těm slušným hubu a volně páchat svinstva. Pane Bango děkuji, nechci. Vraťte se i se svými spoluobčany tam, odkud jste přišli. Nejlépe bude do nebe.

0/0
28.4.2009 4:08

raymondchandler

!

;-DNo teda sorry Breto, to nepatrilo Tobe! Byla to reakce na prispevek Bojovnika2, ale tak mne to vytocilo, ze jsem jaksi nezvladla techniku;-D

0/0
27.4.2009 22:35

otpusk

Je to hlavně genetika...

Rasy mají určité průměrné IQ. Víc zde:

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

Proto je taky logické, že Vietnamci, Číňani, Mongolové atd. jsou u nás úspěšní. Viz třeba Tomio Okamura - česko-japonský míšenec...a jakého disáhl úspěchu.

Upřímně..myslíte si, že něco takového by dokázal poloviční Rom vychovávaný v gadžovské rodině? Obávám se že nikoli. Průměrné IQ Romů je okolo 80.

Více v knihách Petra Bakaláře: Psychologie Romů a Tabu v sociálních vědách.

0/0
27.4.2009 17:37

bojovnik2

Se většinou zde vyřčeného souhlasím, ale

musím reagovat na poznámku o Romech v tramvajích neboť moje zkušenosti s nimi zde jsou naprosto jiné než  je všeobecný názor. Pohybuji se pracovně v tramvajích prakticky každou noc a nikdy jsem neměl vážnější problém s Romy, pokud byli někdy třeba hlučnější stačilo jim po dobrém říci a vždy reagovali vstřícně na rozdíl od našich bílých pubertálních spratků, také jsem se nesetkal s tím, že by romský mladík začal sprejovat po tramvaji a většina kapsářů které vídávám jsou bílý. Osobně vítám v noční tramvaji víc skupinu Romů než skinhidů, kteří když nastoupí tak prostě jejich jedinným zájmem je kohokoliv napadnout čehož jsem byl svědkem už několikrát. Jde o to, aby si lidé uvědomili, že těmto různým skinhidům, dělnickým a národním stranám apod. vůbec nejde o řešení nějakého problému, ale tyto skupiny združují narušené jedince, kteří touží po příležitosti kohokoliv vraždit, mučit, znásilňovat. Podívejte se těmto lidem do očí, když jsou třeba v kotli na stadionu, uvidíte lidskou bídu.

0/0
27.4.2009 15:05

Tangua

Re: Se většinou zde vyřčeného souhlasím, ale

Pravděpodobně bydlíte na jiné planetě.

0/0
29.4.2009 15:57

Alcator

Integrační minimum

V některých zemích světa, těch, které jsou atraktivní pro imigranty, v těchto letech zkouší zavést "Integrační minimum". Jedná se o sadu zvyklostí, znalostí a dovedností (hygiena, jazyk, společenské zvyklosti typu zdravení atd.), které musí imigrant prokazatelně zvládnout, chce-li po letech, kdy má statut imigranta, získat občanství.

Možná nakonec dospějeme do stádia, kdy stát vyhlásí "Občanské minimum", a VŠICHNI občanů budou muset prokázat, že toto minimum splňují, jinak pozbydou občanská práva. Budou i nadále obyvateli, ale nebudou mít "plnoprávné občanství".

Akorát mám obavy, že je to neprůchodné přes Listinu práv a svobod a mezinárodní vztahy :-( Ale líbilo by se mi to. A klidně ať tam je "Dokáže zazpívat nebo zarecitovat státní hymnu" :-)

0/0
27.4.2009 13:42

tomy85

Jak ukázat pravdu??

Podle mě tak, že se do těch problémových míst dají kamery (skryté), a pak bych záznam pustil na Nově, aby všichni viděli kdo se jak chová...

0/0
27.4.2009 10:22

Alcator

Re: Jak ukázat pravdu??

Dáme skryté kamery i do našich domovů, aby se ukázala případná pravda o tom, kolik žen či mužů či dětí je doma týráno? Protože odhady hovoří o tom, že každá čtvrtá holčička a každý šestý chlapeček je sexuálně zneužíván, to už by přece stálo za preventivní akci, ne?

Chceme-li řešit problematiku osob pocházejících ze sociálně znevýhodňujícího prostředí, musíme nejprve pochopit, že to bude trvat dlouho. Rychlá řešení neexistují.

Není chybou Romů, že politici, kteří jsou z 99% "bílí", umožnili navození stavu, kdy rodiče čtyř dětí dostanou více peněz, když budou na dávkách, než když budou oba pracovat. Není chybou Romů, že úřady práce od údajného "uchazeče o zprostředkování zaměstnání" nechtějí nic víc, než aby se jim jednou za měsíc přišel ukázat. Není chybou Romů, že lze dávky podpory prochlastat. Je sprosté tvrdit, že JENOM Romové dluží nájemné, že JENOM Romové prohýří dávky v automatech...

0/0
27.4.2009 13:31

raymondchandler

Re: Jak ukázat pravdu??

Ono ani tak nejde o ty davky, Davky jsou urcitym stupnem zivotni urovne v zemi.Nejde prece, aby nekdo tu uroven mel a par metru vedle lide nemeli co jist,i kdyz treba nepracuji.Ve vetsine mest zijeme spolecne,tito lide jsou Cesi-at se vam to libi nebo ne.Jde jen o jejich chovani-nebezpecnou agresivitu a absolutni pohrdani a vysmech ostatnim a jejich ocividna urputna snaha NEINTEGROVAT SE za zadnou cenu!!!A poslednich par let pocit,ze muzou uplne vsechno!!!

0/0
28.4.2009 0:05

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz