Stačilo koupit doubledecker“ - dvoupatrový londýnský bus z roku 1957 od nizozemského majitele a jednomu ze symbolů britské metropole přimontovat dvě obří paže, přidat elektrický motor, funění a hekání ze zvukového záznamu, evokující prý mj. též sportovní úsilí, a na světě bylo "umění" - česká šestitunová atrakce pro letní olympijské hry v Londýně.

Milan Knížák tvrdí, že klikující autobus by se určitě hodil pro Matějskou pouť a navrhuje tímto rodině Kočků, či jiným významným kolotočářům, aby tuto pouťovou atrakci zařadili do svého arzenálu. Díla Davida Černého jsou vždy jen honba za popularitou celebrity na jedno použití a posedlost udělat něco skandálního a hlavně hodně viditelného. V duchu rčení: Světská sláva, polní tráva. A ještě vytunelovat spoustu prachů. Při vzpomínce na skutečné umění, které reprezentovalo na světových výstavách Expo české umělce, je třeba považovat toto děti děsící monstrum Černého za ostudnou českou švejkovinu, kterou koupil podnikavec Andrej Babiš za devět milionů. Že by si založil kolotočářskou společnost...?..

V roce 2000 odmítl Černý převzít cenu Jindřicha Chalupeckého v Národní galerii do doby, dokud z jejího vedení Milan Knížák neodejde. Ten ho nechal po sporu o instalaci jeho díla vyvést a ocenění Černému následně předal pravdoláskový prezident Václav Havel na chodníku před Veletržním palácem. Na otázku, proč Knížák nechal Černého vyvést, „umělec“, co podvodně z plasteliny uplácal podivný paskvil pro EU, odpověděl: "Protože je to čurák... Nafoukanej, kriploidní čurák... To je úplně jednoduchý, ne? To přece víme všichni…" Černý se o Knížákovi vulgárně vyjadřoval v dokumentu ČT. Knížák po něm žádá odškodnění ve výši 150.000 korun a po televizi půl milionu.

Minule mu podvod s Entropou zaplatil ze státní kasy ministr obrany Vondra. Kdo to je dnes, co dá peníze daňových poplatníků za tuto ostudu Česku, jež se naštěstí chlubí i skutečnými kumštýři - Janem Zrzavým, Špálou, Myslbekem, s uměleckými výtvory - Kinoautomatem (Expo 67 Montreal) či broušeným sklem (Dar vystavený v hale OSN) nebo Zlatou slzou (Expo 2010 Šanghaj - dílo propojující lidské slzy, jednu z mála kapalných látek, s níž se neobchoduje, zlato jako symbol emocí, moci i válek a smutku...)  

Saša Vondra uvěřil sobě libovému frajerovi, co ze sebe dělal, co není - Davidu Černému, vydávajícímu se za výtvarníka. Domluvili se spolu na “sochařském” díle, co by oslavilo naše předsednictví EU, které mělo nejdražší audiovizuální ozvučení na světě, známé jako kauza Promopro.

Podepsali smlouvu o vytvoření Entropy, o níž David Černý původně tvrdil, že onu Entropu vytvoří umělci ze všech 27 členských zemí Unie. Nakonec se ukázalo, že autorem trapné slátaniny je on sám, s několika kolegy, ostrými hochy. Stát za projekt, co měl mj. bulharské šlapací záchodky, zaplatil 1,9 milionu korun a za jeho půlroční pronájem v Bruselu měl dát Černému 1,2 milionu. Dalších 10,3 milionu korun pocházelo ze sponzorského daru Bakalovy těžařské společnosti NWR.

David šel prostě s kámošema z mokré čtvrti do hospody a domluvil s nimi při pivu, že to udělají úplně sami. Víc hlav, víc peněz, ale hlavně pro ně. Proč dělit miliony sedmadvaceti? Tedy podvod, kdy vytvořili falešný seznam evropských tvůrců, kteří o tom samozřejmě neměli ani zdání. Prostě v duchu českých podfukářů, kteří se řídí heslem: že se všechno smí a nic nemusí… Vypadalo to prý slibně. V britském deníku Independent o nich psali a všechno jim “zbaštili i s navijákem”. Opsali jen vymyšlená jména autorů. Ti kluci, co spolu mluví, se prostě chtěli podívat do Bruselu, aby tam završili svoji taškařici za cizí prachy.Kliky jsou prý typickým cvikem pro každého sportovce.

Na nečekané odhalení podvodu Úřad vlády ČR reagoval prohlášením, že umělec vládu podvedl. Projekt, který byl výstupem smlouvy, již totiž počítal s oslovením umělců z jednotlivých zemí EU, aby zaručil autenticitu a celkovou pestrost výpovědí, která je Evropě vlastní… Pak přišla ostuda, trapasy, stížnosti a omluvy. Dnes se virtuální umělec a hochštapler rozhodl, že s Fischerovou vládou nemá nic společného a skládačku, podobající se plastelinové práci žáčka ZUČ a zachycující urážlivě pseudosymboly všech zemí sedmadvacítky, rozebere už 11. května místo stanoveného konce června 2009.

Sám Černý se i v dalších letech po své “natěračské” akci rozhodně nezpronevěřil pověsti provokujícího umělce. Jeho vize jsou naděvší pochybnost dosti morbidní a smradlavé. Má na svém kontě například sochu sv. Václava, sedícího na břiše mrtvého koně, plastiková miminka umístěná na věži žižkovského vysílače. V roce 2003 pro pražskou galerii Futura ve smíchovské Holečkově ulici dokončil kontroverzní plastiku. Kdo vylezl po žebřících do řitního otvoru předkloněných soch, mohl na obrazovkách vidět dva lidi v maskách Václava Klause a Milana Knížáka. Co očekávat od submisivního vlezdoprdelky, co si říká umělec…?

Ovšem, co by se stalo, kdyby se neozvala dánská výtvarnice, jež byla uvedena mezi sedmadvaceti umělci, co se měli na výrobě Entropy podílet, která prohlásila, že s tím nemá nic společného a že se o této nepovedené taškařici dozvěděla až z médií…? Třeba si “černý” Černý myslel, že zbohatne, když infikuje Evropskou Unii českou švejkovinou. Jak mu někdo může tleskat? Nejde o to, jestli se mi jeho realizace líbí nebo ne. Nejde vúbec o umění, ale trestný čin. Kdyby někdo jiný záměrně podepal podvodně sepsanou smlouvu s úmyslem někoho napálit, všichni by po něm plivali. Černému tleskají, že objevil svobodu projevu... A co těch ostatních 26 evropských umělců, které podvedl? Třeba také oni chtěji svými díly zaujmout, třeba se i proslavit, místo toho je Černý okradl o popularitu a honorář...

Bývalá děkanka filozofické fakulty Ostravské univerzity Doc. PhDr. Eva Mrhačová, CSc., řekla: “To se jeden diví, kam ty peníze ze státní pokladny pořád mizí? Vydávat svou vlastní slátaninu za kolektivní umělecké dílo 27 autorů ze zemí EU a pak přiznat, že jde o osobní produkt, to je podvod, ať se to halí do jakýchkoli zmirňujících slov (vtip, legrace, satira, mystifikace…) a jako podvod by celá záležitost měla být také stíhána. A Alexandr Vondra, který nechal vyplatit obři sumu ze státní pokladny, aniž dal zkontrolovat, na co byla využita, je “prostě za idiota”. Vzniká však otázka, zda člověk s takovýmto vztahem ke státní pokladně by měl zastávat vysokou vládní funkci…?”

Ministři kultury EU chtěli na jaře 2009 vědět, kdo je autorem „ostudně proslavené“ provokativní plastiky Entropa. Nechali proto na svou pražskou konferenci pozvat jejího tvůrce - výtvarníka Davida Černého, a ten je nezklamal. V hlasitém komentáři před mnoha přihlížejícími znectil prezidenta Václava Klause.”Co jsou moje bulharské záchody ve srovnání s tím hajzlem, co máme na Hradě,” řekl před svědky Černý, co se podobá Davidu Rathovi.

(A ještě něco k mé osobě. Nikdy jsem nebyl v žádné pollitické straně. Jsem věřící, jako byl můj otec, který byl kvůli tomu vyhozen jako učitel ze školství a jeho děti proto nemohly na vysokou školu. Kádrový profil jsem si vylepšoval jako brigádník fáráním v dolech OKD. Pořád se držím zásady, že nejhorší srážka je z dovzdělaným rothujícím blbcem...)

Inu, mám skvělý nápad pro Davida Černého, jemuž právě dělám velkou reklamu, třebas negativní, někoho blaží i taková; o kom se nemluví, ten jakoby nežil. Což tak přemalovat na růžovo Sochu svobody v New Yorku a znectít symbol symbolů. Tanky se už dneska nenosí a na rozdíl od Česka, mají Spojené státy bezpočet volných míst ve svých věznicích, a komfortnějších než v Litoměřicích…

PS: Rozhodne se lord, že zplodí svého následovníka. Lehne si na lady a dělá ty samé pohyby, co Černého doubledecker“. Přitom funí, heká, chrochtá blahem... Když skončí, sleze z lady a prohlásí: Doufám, že jste těhotná, lady. A že nebudu muset opakovat ty směšné pohyby..."

Snímky Břetislav Olšer a Reuters

Poznal jsem i skutečné umělce. Mezi ně patřil i nejlepší cimbalista a foklorista, redaktor Čs. rozhlasu Ostrava, Janek Rokyta, který před několika dny zemřel... Požehnaná vzpomínka... http://www.ltv-plus.cz/index.php/host 

Pomsta ztrapněné Katušky Jau Jau naČerno nevyšla…

Jak Katuška Jau Jau dojela na biomasu…

Janeček nebo Kraus - kdo bude Goliáš a kdo David?

 

Další glosy, komentáře a ukázky z knih na webech a také v elektronickém vydání na eReading.cz: (http://www.ereading.cz/cs/detail-knihy/izraelske-osudy?eid=1135)-
http://bretislav-olser.enface.cz - http://olser.cz - http://www.ltv-plus.cz/ http://www.facebook.com/profile.php?id=10000053041104#!/profile.php?id=100000530411044