Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žádné klišé - blog iDnes mě zkrátka znovu postavil na nohy…

Dnes jsou to tři roky, kdy jsem zažil šok. Stačilo pár zlých okamžiků a ochrnula mi půlka těla. Konec světa. Zoufalost a beznaděj. Katastrofa. A dilema – budu ještě někdy chodit, nebo se ocitnu už napořád na invalidním vozíku...? Já, který byl víc v letadle než v tramvaji a procestoval na sedmdesát zemí...  

... i za mraky svítí slunce...Foto: B. Olšer

Po prvních dvou týdnech v nemocnici, prakticky bez pohybu, jsem myslel na to nejhorší. Jen vleže na zádech jsem ale pochopil, že nastal čas překopat svůj hodnotový žebříček a změnit priority. Spoustu věcí, které jsem byl schopný dělat před chorobou, jsem totiž zapomněl nebo nebyl schopný dál vykonávat. Nepřeji nic z toho ani svému zavilému nepříteli.

Bylo nutné objevit v sobě nový smysl života...... Pak mi moje žena, odvěká čtenářka nejen mých myšlenek a splínů, přinesla do nemocnice fotografii. Možná banální, přesto ideální způsob na moji psychickou i fyzickou rehabilitaci. Na snímku byla budoucí minipracovna, jak mi ji sama zařídila; pracovní stůl s počítačem, v němž byl zaveden internet, do té doby mnou pohrdané zařízení.

Když jsem se po dalším měsíci dostal z nemocnice domů, pochopil jsem prozíravost své paní, která věděla oč jsem přišel a jak mi nahradit mé bývalé čilé novinářské kontakty. Stačilo odložit berle do kouta, vzepřít se na posteli a přesunut se na křeslo u počítače, abych zase žil...

Nevelký dvoupokojový byt, který nám koupil mladší syn a zůstal s rodinou v našem třípokojovém, měl své výhody; ochrnutá pravá, kdysi odrazová noha se probouzela k životu, zvládl jsem první dva tři krůčky, takže jsem je vždycky udělal, pak se opřel o nejbližší stěnu, popošel jsem kolem ní, opět dva tři krůčky a jiná stěna... Tak nějak vypadaly mé první "procházky". Jinak jsem kromě návštěv lékaře, trčel jen doma, sám, jako Miloušův kůl v plotě.

Naučil jsem se ale mluvit přes skype, posílat e-maily a hlavně vyhledávat kontakty na své přátele všude po světě. A především pro mě bylo důležité zaregistrování u blogu jistého týdeníku, abych mohl pokračovat sice v poněkud pozměněné, ale přece jen novinařině.

Za tři dny přišlo zklamání. Tamní blogeři byli do sebe zahledění narcisové, zajímalo je pouze jejich ego. A ani počet nicků neodpovídal mé představě o bohaté komunikaci s lidmi, což mi nejvíc chybělo. Tak mně přátelé  poradili iDnes.

A právě 8. května 2008 jsem napsal svůj první blog pro toto nejčtenější české internetové médium. Tvořila ho ukázka z mého románu Krev pod obojí - „Prochcaná židovské ledvina…“ První karma činila hodnotu něco přes dvanáct a nickové mě také moc nešetřili.

Nejdřív se s přáním hodně zdraví ozvala moje sestra Dana Mikešová z rodného Hovězí, potom Tibor Spitz z Kingstone v USA. Uchvátilo mě, že můj blog lze číst až za oceánem. A podpory na duchu se mi dostalo také od MVDr. Rachel Bock z Tel Avivu, Petera Bachracha z Haify, od dětského kardiologa Víta Rázka z Lipska, Jany Brázdové z Londýna, Jiřího Rynese z Bretaně, novináře Yehudy Lahava a Tomiho Shveda z Tel Avivu, průvodce Davida Peera od Mrtvého moře, rovněž od  Lubomíra Rotta z Kypru, od Alexe Květoně, designera z New Yorku. Oranit Machluf z Beer Ševy, Rafaela Chvátala z Jeruzaléma, Martina Růžičky, zdravotního bratra z Rijádu, Stana Orieška z Bernu a dalších…

Ti všichni, s adminy iDnes, blogery i nicky, vytvořili moji druhou rodinu, v níž to také někdy zaskřípalo díky mé valašské cholerické povaze a rozličným excesům, ale pořád to bylo lepší, než se hrbit na invalidním vozíku jako vyřízený lazar bez jakékoliv motivace. Znovu jsem se zkrátka narodil...

Mým cílem je teď každý den reagovat na dění kolem sebe, jak jsem na to byl zvyklý přes dvacet roků v mé redaktorské práci. Ostatně, můj neurolog po mně chtěl mozkový trénink, procvičování slovní zásoby a paměti. Být zkrátka třeba grafomanem, ale hlavně vypudit tetku Sklerózu a strejdu Altzheimera, aby se u mě neusadili nadobro…

Naučil jsem se znovu chodit, byť s motorikou mých pohybů to už nikdy nebude jako dřív. Nakladatelství P3K mi vydalo dokonce knížku izraelských cestopisných črt "Izraelské osudy - Tisíc a jedna pravda ve Svaté zemi". A tak se snažím zachránit, co se dá, tedy především hlavu a to, co v ní ještě zbylo. Proto už nekouřím a neflákám se po barech, zato píšu co to dá, na úkor výše karmy. Ta pro mě není podstatná. Potěší, ale není tím, kvůli čemu bych měl skákat z okna.

Co říct na závěr? Snad spolu s panem režisérem Kachyňou: "Už zase skáču přes kaluže". Prostě, malý je pouze ten, kdo klečí na kolenou…

To je pro Vás, admini iDnes...

 

(Další glosy, komentáře a ukázky z knih na webech: http://bretislav-olser.enface.cz - http://olser.cz - http://www.ltv-plus.cz/)

Autor: břetislav Olšer | čtvrtek 6.5.2010 7:20 | karma článku: 40,25 | přečteno: 4362x
  • Další články autora

břetislav Olšer

Proč se nepíše o americkém ostrově Three Mile Island, kde se roztavil reaktor TMI-2...?

Proč je největší jadernou hrůzou jen havárie atomové elektrárny Černobyl a ne katastrofa na ostrově Three Mile Island, kde se roztavil reaktor TMI-2 v elektrárně provozovatele MetE? Kdysi se tajila radiace Černobylu, dnes TMI-2...

27.4.2016 v 7:27 | Karma: 29,73 | Přečteno: 5499x | Diskuse| Politika

břetislav Olšer

Chcete vědět, proč jste rasisté a xenofobové a kam jdou peníze z vašich daní? Tak čtěte...

Romy považuje za nesympatické 82 procent dotázaných Čechů, polovině respondentů jsou dokonce velmi nesympatičtí; opak si myslí jen tři procenta, tři čtvrtiny respondentů cítí antipatie k muslimům, sympatie naopak čtyři procenta...

22.4.2016 v 7:22 | Karma: 32,04 | Přečteno: 2840x | Diskuse| Společnost

břetislav Olšer

V roce 1942 by hajlovala strachy, teď jí nic a nikdo nehrozí, přestože byla pracovně v ČLR

Ceny Anděl získávají amatérští zpěváčci a bigbíty; že to jsou profesionálové? Omlouvám se; amatér má jen charisma a tvoří kvalitu zadara, mnozí neintonující profíci Anděla sice neví, co je to charisma, ale zato mají za to miliony.

13.4.2016 v 7:13 | Karma: 31,79 | Přečteno: 2299x | Diskuse| Společnost

břetislav Olšer

Jak hordy organizovaných Číňanů s holemi terorizovaly nebohé a neprovokující Čechy...

Co vše mě zaujalo na návštěvě čínského prezidenta Si Ťin- pchinga, tyrana a novodobého Hitlera v Lánech a na Pražském hradu? Začal bych mladíkem, co při spatření kamery vběhl do davu Číňanů s vlajkou Tibetu a prý byl bit holemi...

31.3.2016 v 7:31 | Karma: 40,31 | Přečteno: 3031x | Diskuse| Politika

břetislav Olšer

Havloidní systém může páchat trestné činy, policie však nekoná, svobodu projevu ale trestá

Házení vajec na prezidenty ČR a SRN, policie nic, ukradení prezidentské standardy, policie nekoná, zneuctění Hradu červenými trenýrkami, policie - jen neškodná recese, zničení desítek čínských vlajek, policie bezradně krčí rameny,

29.3.2016 v 7:29 | Karma: 40,19 | Přečteno: 2525x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 3045
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2467x
důchodce